januára 10, 2021

Neplytvajte rokmi ako ja!


 

Sú problémy s alkoholom sranda? 

Sú. Sem tam. Ale keby mám znova 13, bežím preč. Keď sme boli deti, internet ešte nebol na takej úrovni ako je dnes. Neexistoval Instagram, a ešte to bola doba, kedy sme sa von dohadovali deň vopred. Keď mi niekto ako mladšej povedal, že ľudia, s ktorými sa stretávaš ťa ovplyvňujú, neverila som tomu. Samozrejme ale, že je to pravda. Pri niektorých ľuďoch jednoducho nie si sám sebou, a keď si dieťa, ani o tom nevieš. A tvoj kamarát je pre teba niekto s kým ti je dobre ale iba pokiaľ je dobre. V tomto momente musíte od toho ujsť. Počúvajme viac starších. Viem, že ako mladí si často myslíme, že presne vieme o čom hovoríme, ako to bude a nebude fungovať. A potom si v duchu hovoríme, kiežby.. Dnes si už veľmi rada nechám poradiť, vlastne to doslova vyžadujem. Pýtam sa starších o radu, kontrolu, úplne bizarnosti.  

Ale späť k alkoholu. My sme začali piť preto, že sme nevedeli čo tu robiť. Nebolo v štýle tak cestovať, teda možno bolo, ale nevedeli sme o tom, pretože sociálne siete neexistovali. Tak sme sa len tak flákali po vonku, väčšinou s fľašou, lebo to bola sranda. Z víkendov sa stali týždne a takto to pokračovalo niekoľko rokov. Veľa ľudí hovorí, že vtedy bola lepšia doba, ale podľa mňa nebola. Boli sme stratení. Aspoň ja. A teraz? Viem, že je obrovský tlak, úplne to chápem. Ale sú aj obrovské možnosti. A myslím si, že dnešní „dospelí ľudia“ (myslím vek cca 20-30), ktorí by vás mohli najviac pochopiť, sú jedna z najlepších generácií aká kedy bola. Nech dôchodcovia hovoria čo chcú, sme vytrvalí, talentovaní, a nápomocní.  A čím skôr a čím viac sa budete snažiť, tým skôr vyriešite problémy ako je úzkosť, demotivácia, či strach.  A jasné, že som sa veľa krát cítila podobne ako vy. Bez vízií a predstavách o budúcnosti. Ale ak pôjdeš na tú školu, ktorú ty chceš, opustíš mesto, ktoré nemáš rád, odídeš zo vzťahu, ktorý pre teba nie je dobrý a nájdeš v sebe to, čo je jedinečné, zistíš veľa.  Samozrejme, bez digitalizácie to dnes už nepôjde, ale drahí mladší čitatelia. Máte pred sebou najlepšie roky seba rozvoja. Zistite, čo robíte najradšej. Skúšajte, neplytvajte rokmi ako ja! Urobte aj to, na čo sa necítite. Je úplne v poriadku cítiť sa zle aj po správnom rozhodnutí! Nebojte sa spýtať starších alebo aj rovesníkov o radu, rozhovor, oni s vami radi pokecajú a poradia vám! 

 

Ak máš otázky, postrehy, alebo dojmy, jednoducho hocičo, kľudne nás kontaktuj na email:                                                                      vsetkonarovinu@gmail.com

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára