januára 13, 2021

Jediný raz, kedy som vstala o 5 ráno dobrovoľne

 


 

Keď mi na odovzdanie bakalárky zostávali dva dni, a ja som mala napísaný úvod.

 

Ale prešla? Prešla. To bolo prvý a posledný krát, kedy som dobrovoľne vstala o  ráno, zacvičila, vypila 3 kávy a strávila dva dni za počítačom. Nebolo to zlé, práveže som bola milo prekvapené koľko som stihla. Ak máte rady, ako skoro vstávať a cez deň sa nezabiť, dajte vedieť. Veľa ľudí mi hovorí: "Skoré vstávanie je pre teba nenormálne prospešné, a odvďačí sa na zdraví!" Neviem ako vy, ale ja keď vstanem skôr ako o 8, nedá sa so mnou celý deň baviť. A naozaj som to skúšala veľa krát. Jednoducho si myslím, že vstávanie skoro nie je pre každého. Jedine ak mám vstávať na letisko! 

Tým chcem nadviazať na jogínov, ktorí (aspoň tak sa píše v knihách) vstávajú spolu so slnkom. Čo si blázon? To fakt obdivujem. Neviem sa k tomu dopracovať, a asi to ani nechcem siliť, ale nadviažem na minulý článok, v ktorom som spomínala, že je dôležité nájsť seba, a to, čo vás baví. A úprimne, mne to fest pomohlo. Asi je tu dosť tých, ktorí jogu už praktizujú, ale chcem vám ju priblížiť.

Ako som začala? Len som sledovala ľudí, ktorí ju cvičili, čo robia, nemuseli mi ani nič povedať. Začala som meditovať, a cvičiť. Meditácia je veľká vec. Pomôže ti naučiť sa správne dýchať, upraví spánok, a o zvládaní stresových situácií ani nehovorím. Toto spojenie tela, duše a mysle by mal podľa každý povinne absolvovať každý deň. Ale nikam sa neponáhľaj, buď trpezlivý, veľké veci chcú čas. Určite sa nebudeš vedieť hneď poriadne sústrediť. Mne robili najväčší problém myšlienky, priveľmi som sa sústredila nato, aby som na nič nemyslela. To je zle. Nevedela som len tak sedieť, a nechať ich plynúť. Myšlienky prídu, musíš ich len pozorovať, a znova odídu. To, že sa nimi začneš zaoberať, spôsobí len to, že prídu ďalšie a ďalšie. Buď len ich pozorovateľ.  Začni len pár minútami, čo i len 5 minút bude mať pozitívny dopad na tvoj život. 

Jóga. Začala som ju cvičiť na škole, pokračovala v Amerike, po tom ako sa toho na mňa po pár mesiacoch valilo príliš veľa. Ak ťa bolieva hlava, chrbát, nevieš správne dýchať pri hocijakých činnostiach, nevieš sa uvoľniť, bývaš nervózny, máš časté zmeny nálad, vybuchuješ, nechávaš sa ovládať emóciami, začni ju cvičiť! Ale aj keď sa ťa netýka nič z tohto. Jóga je super pre každého. Okrem toho, že budeš oveľa silnejší ako doteraz, vypneš hlavu a hlavne, naučíš sa ako sa nenechať ovládať svojimi pocitmi a myšlienkami. A to je niečo, vďaka čomu budeš vždy o krok vpred pred druhými. 

V prípade, že chceš jógu vyskúšať, môžeš sa pripojiť na nasledujúci link každú stredu o 17:00! Jóga je pre každého. 

meet.google.com/fzy-ydcn-dyo



Ak máš otázky, postrehy, alebo dojmy, jednoducho hocičo, kľudne nás kontaktuj na email:                                                                      vsetkonarovinu@gmail.com



Šanga 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára