januára 14, 2021

Meno, sláva, prestíž, moc. Kto ste však okrem toho?

 



"Kto ste bez majetku, úspechu, bez slávy? Sami neviete. Ste meno, sláva, prestíž, moc. Kto ste však okrem toho? Závislosť od týchto vecí sa stáva vašou identitou. Dáva vám falošný pocit existencie. To je ego. Nič tajomné. Je to veľmi jednoduchý fenomén." - Osho



Aj zo mňa spravilo moje ego jedného čas takého človeka, že keby sa stretnem, tak sa preplieskam. Ale je super si to uvedomiť. Teraz tu napíšem jednu veľkú pravdu a tou je, že ľudia, ktorí sa povyšujú, ma dosť vytáčajú. V princípe som robila to isté z nevedomosti, takže sa na nich nemôžem hnevať. Čo ale môžem, je postnúť tento článok, aby sme si ho všetci super ľudia prečítali, a keď sa s niekým takým stretneme, usmejeme sa a poprajeme všetko dobré. 

Osho hovorí, že ego ako také neexistuje.  Ego je iba myšlienka: nemá v sebe žiadnu podstatu.  Nie je to nič - je to len čisté nič. Dáte tomu realitu tým, že v ňu budete veriť. Ego je druh absencie. Keď sami seba nepoznáte, prichádza ego. V okamihu, keď sa spoznáte, nenájde sa žiadne ego. 

A to je presne to, čo sa mne osobne veľmi páči. A odkedy som si uvedomila fakt, že nikto nie je nado mnou, ako aj že ja nie som nad nikým, život je krajší! Vytáča ma motivačná literatúra, a citáty kde sa dookola píše, aby sme stavali seba a svoje sny nad všetko ostatné. Nemyslím to doslova, ale chápete.. Čo z nás chcú spraviť? Polomŕtvych ľudí, čo budú pozerať len a len na seba? Nie, dik. 

Prečo nerobiť dobré veci len tak nezištne? Nejdem tu zo seba robiť Matku Terezu, lebo však.. poznáme sa, haha. Ale myslím si, že dobro sa má šíriť. A dá sa to fest jednoducho. Nie som moc zástanca myšlienky "Do good in silence", pretože potom vznikajú dezinformácie ako, že nikto nikomu nepomáha, a všetci ľudia sú zlí. Ja sa vždy rada pozriem nato, ako ľudia darujú veci, čo mimochodom robím aj ja. Oblečenie ktoré nenosím posuniem ďalej. A robí to veľa ľudí. Raz za čas vyprázdnim skriňu, a buď veci darujem kamarátkam, alebo rodinám, ktoré to potrebujú. A je ich fakt dosť. Na Facebooku sú skupiny, ako: Darujem všetko, čo nepotrebujem. alebo Darujem oblečenie a všetko ostatné. V týchto dvoch sa zdržiavam a poviem vám, je skvelý pocit, darovať niekoho neterkám mikiny na Vianoce, alebo kabelky mamičkám na materskej. Je tam neskutočné množstvo ľudí, ktorí potrebujú pomoc, a teba to nič nestojí.
 
Rovnako som za darovanie/požičiavanie kníh. Niekto povedal, že knihy sa nemajú doma skladovať. Samozrejme že je to estetické, ale úplne stačí, keď ňou obohatíš dušu. 

Posledná vec, ktorú tu chcem spomenúť, je zdieľanie informácií. Ja som veľmi zvedavý človek, a je úplne normálne, ak sa pri random rozhovore zrazu spýtam: "Počuj, a ako vlastne fungovala enigma?" Tým chcem zas povedať, že nebuďme neochotní, keď sa nás niečo niekto opýta. 


To je na dnes odo mňa všetko. Žiadna spoločnosť si nepraje, aby ľudia boli múdri.




 

Ak máš otázky, postrehy, alebo dojmy, jednoducho hocičo, kľudne nás kontaktuj na email:     vsetkonarovinu@gmail.com


Šanga









Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára