júna 02, 2021

Mám pocit, že pozerám ten istý film dookola. 

Chodím na to isté miesto. Prežívam ten istý deň. - Toto som si tu našla uložené z 13. marca tohto roku. To bolo približne obdobie kedy sa mi začali prehlbovať depresívne nálady a úzkosti. Ale nechcem písať o tomto, lebo načo, je neskutočne veľa ľudí ktorí prežívajú to isté, podobné, horšie. 


Chcem sa podeliť s tým, ako som sa postavila k mojej najväčšej insecurity (naozaj to neviem preložiť), ktorá mi vždy spôsobovala veľký stres a postupne spúšťala srandy, s ktorými bojujem dodnes.  Rovnako sa podelím s odpoveďami od vás. 

Jednou z mojich viacerých slabostí (povedzme, že takto to preložím) bolo vždy to, že som veľmi citlivý človek, a naozaj ľahko sa rozplačem pretože mi všetko ublíži a všetko sa ma dotkne. Už som sa rokmi naučila, že si nemám brať veci osobne, ale nejaký čas dozadu bolo pre mňa naozaj ťažké zobrať kritiku a nereagovať hneď agresívne alebo podráždene. Nie žeby sa mi to teraz nonstop darilo. To vôbec. Je to však niečo, kvôli čomu mám zo seba vždy zlý pocit a chcem to vytesnať. Viac menej sa mi to darí. Pochopila som, že ľudia chápu veci iba z nich úrovne vnímania. Že keď je na nás niekto bez príčiny nepríjemný, nie je to váš problém, ale jeho. Že niekto kto ma bezvýznamne dookola kritizuje si nezaslúži úsmev, ale poslať do p.če:)
 
Druhá je viac menej prepojená s prvou, a je to to, že som veľmi chudá. Aspoň to hovoria ľudia (nie všetci samozrejme) a spoločnosť. Denno denne sa stretávam s nie úplne nutnými názormi na moju postavu a stravovanie. V minulosti som si vytvorila bublinu a každému som na to odpovedala len: "ja viem". A poviem vám úprimne, radšej som mala povedať: "Okej, ty si tlstý, a tiež ti nemusím aby si prestal jesť vždy keď ťa stretnem. Kto ma pozná vie, že ja nie som úplne zástanca toho, že nutne musíme rešpektovať starších, alebo vlastne celkovo. Dlho som bola. Ale zistila som, že úplne zbytočne. Ľudia ktorí nerešpektujú ostatných si nikdy neuvedomia že robia niečo zle, pokiaľ im to človek  neukáže. (Alebo to vedia a sú ozaj tak tupí?) Keď niekto nerešpektuje mňa, nefejkujem úsmev a slušne sa mu snažím (fakt sa snažím) vysvetliť, čo je aj čo nie je podľa mňa adekvátne. Každopádne, ľudia sú naozaj veľmi komplikovaní, a jediný spôsob ako byť v pohode je nebrať si nič osobne. Nič. Ľudia nič nerobia kvôli tebe. Robia to z vlastného presvedčenia, minulosti, podľa toho ako sa zobudia, akú majú náladu, ženu, manžela, rodičov, záujmy, myšlienky, pocity, atď. 

A viete čo musíte urobiť? 

Odpustiť si minulosť. Ak vašu neistotu formoval niekto blízky alebo autorita, priznajte si to. Prijmite seba samého. Pozastavte sa. Neporovnávajte sa. Uprednostnite svoje potreby. Udržujete si dobrú spoločnosť. Zamyslite sa nad dobrým, čo robíte, čomu sa venujete, čo sa vám na vás páči. Urobte si čas na radosť. 

VYBUDUJTE SI SEBAÚCTU 

Spravte si zoznam všetkého, čo robíte správne  - jednoducho sa nad tým zamyslite.
Je pravdepodobné, že vaše myšlienky nezohľadňujú stovky tých pozitívnych mikrorozhodovaní, ktoré každodenne robíte. Keď si spomeniete, ako ste pomáhali kamarátom, susedom, alebo asistovali šéfovi počas dôležitého stretnutia, môže vám to pomôcť zamerať sa skôr na svoje prínosy ako na nedostatky. Skúste si zacvičiť v boji proti svojim negatívnym myšlienkam, ktoré prichádzajú: Odpustite si a pochopte, že ide o ojedinelé prípady, ktoré vás nedefinujú ako človeka.

Uprednostnite svoje potreby - Ak neustále uprednostňujete  potreby iných pred svojimi vlastnými, nevážite si samého seba dostatočne. 

- Vyživujte svoje telo masážou alebo cvičením.
- Venujte sa svojej obľúbenej činnosti každý deň najmenej 30 minút.
- Odpojte od telefónu alebo urobte si detox na sociálnych sieťach.
- Doprajte si dobré jedlo.
- Precvičujte si súcit; rozprávaj sa pekne sám so sebou. (Čo? To znie úplne divne keď som to po sebe prečítala. Ale vysvetlím. Raz mi niekto povedal, že keď sme na seba zlí a vyčítame si veci, ktoré nutne nemusíme, budeme to robiť aj pri ostatných. Pamätám si, že som spomínala, že nemám rada keď si poobede pospím keď mám povinnosti. Potom si nadávam prečo som zaspala keď musíme robiť dôležité veci. Nemali by sme k tomu vraj takto postupovať. Práve naopak, pochválim sa a poviem si ako dobre  som si oddýchla, a som ready vykonávať povinnosti, ktoré ma čakajú. Chápete, čisto príklad. Ale funguje to. Chváľte sa za všetko. Lebo prečo nie.
(Aj to, že sa pravidelne stravujete a uprednostňujete spánok, môže zvýšiť vašu sebahodnotu.)

Odstúpte od problémových situácií

Spomeň si na časy, keď si sa cítil obzvlášť neistý S kým si bol? Čo si robil? Všímanie si ľudí a
situácií, ktoré vyvracajú vašu sebaúctu, vám môže pomôcť presne určiť, čomu sa máte vyhnúťAk sa obklopujete takzvanými „priateľmi“, ktorí si zvykajú poukazovať na vaše chyby, je to jasný znak hľadania lepšej spoločnosti. Nie je nič lepšie, ako keď sa obklopíš milujúcimi a podporujúcimi ľuďmi, aby si vybudoval svoju sebadôveru a aby si sa cítil prijatý tým, kým si.



Aby som v tom nebola sama, aj vy ste sa podelili o svoje nedostatky alebo pocity neistoty (za čo som nesmierne vďačná!):

                                                           Som neistý/á, keď: 

"Keď niekto z partie mojich priateľov a blízkych sa - buď povyšuje nado mňa, neberú moje výpovede či odpovede vážne, spochybňujú ma, neakceptujú ma ako seberovného, pričom sa snažím robiť maximum tak, ako ostatní členovia v tíme. Potom to je skúška, ako každý študent neverím svojim znalostiam a idem na skúšku úplne neistá aj o tom jak sa volám. Ďalšia vec je v porovnani s výsledkami druhých ľudí, aj keď sa porovnávať nemáme ale naše okolie nás ovplyvňuje aj tak, podvedome."

"Keď mám pri sebe konkurenciu z oblasti."

"V kolektivu lidí (ne nejbližších přátel a rodiny) jsem často přehlížená, když jsem s nějakou kamarádkou, která je hubenější, atraktivnější atd než já. I při výběru oblečení, kdy si uvědomuju, že nemůžu nosit všechno, co se mi líbí, ale musím se přizpůsobit svému tělu."

"Keď mám robiť niečo pričom sa ukáže že to neviem (tú vec) a je na mňa vyvíjaný nátlak (pozitívny-ty to dokážeš, sak pod vyskúšaj to/negatívny - hyb sa, urob to.)" 

"Nízke sebavedomie." 

"V spoločnosti dievčat."

Odpovedí bolo niekoľko, od školy - práce, až po komfortnú zónu. 


Je na tvojom tele nejaká vec, ktorá ti prekáža / máš kvôli nej nízke sebavedomie a cítiš sa "insecure" ? Ak áno, čo to je?

prikladám pár odpovedí od vás:

"Brucho, sadlo, malá postava, malé prsia."
"Tmavá pleť, jazvy a slabé vlasy no a neviem anglicky!"
"Nadváha"
"Výška , nohy"
"Pupok"
"Nohy, prsia"
"Väčšie brucho, ktoré sa snažím vypracovať, ale nemám kvôli tomu až tak moc nízke sebavedomie, naučila som sa to brať ako moju súčasť."
"Bolo to akné a stále občas je, ale už to nie je taký big deal ako kedysi."
"Široké boky"

vďaka za prečítanie :)
Šanga

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára